Ada Orang Cakap Blogger Ni Takda Life , Ye ke?

Saturday, February 26, 2011


Supphh yoh


Papepon gua nak story sikit kat lu orang semua pasal blogger masa kini. Ada jugak gua usha-usha kat google sana sini , entry orang pun jugak dah pernah kot talk pasal mende-mende camni. Tapi gua selaku blogger baru. Nak jugak keluarkan beberapa pandangan terhadap Dunia blogger masa kini! {eceh macam tagline forum pulak} Miahaha.

Penulisan kali ni munkin panjang macam gampang sebab gua pun banyak melalut dalam entry ini. Kah kah kah.. sebab apa yang gua tulis adalah berdasarkan daripada pengalaman gua dalam dunia blogging.

Blogger Takda Life? Wadehel beb, gua baru jer nak jadi blogger personal tapi gua bukan blogger hebat mana pun , Just try-try jer la brader and sister bak orang kata " lu ada blog , gua pun nak ada blog jugaklah , coz bukan bayar pun kalau nak bukak blog ". Yang lu nak bising pehal? =



Memang lu boleh cakap apa yang lu nak cakap , tapi lu kena fikir banyak benda sebelum lu cakap. Got that ? Lu jugak kena cari point-point penting untuk katakan benda-benda macam tuh sebelum lu kemukakan kenyataan tuh kat gua or blogger-blogger lain.

Konsep dia lebih kurang macam lu sebagai Viewers or Readers yang hanya tau memberikan pandangan dan pendapat tetapi tiada isi untuk lu kembangkan bila lu di'cangkuk' dengan pendapat yang berbeza daripada lu. Relek gua suka bab debat tapi gua tak suka bab 'perbalahan' . faham ?

Gua ada beberapa point yang mungkin boleh memberikan keterangan kenapa gua katakan yang berblogging nie banyak faedah dan takkan wujud perkataan 'takda life'

Wadehel once again beb. Kemungkinan lu tak nampak lagi kecerahan masa depan seseorang blogger nie macam mana. But sokey , gua selaku blogger baru ada banyak point yang boleh gua tunjuk kat lu yang lu cakap blogger nie takda life or takda masa depan la kiranya kan ? ke salah ? kalau salah pun gua peduli apa kah kah kah..

So point2 gua ialah :

1 . Gua nak bilang duit dulu sebab kebanyakkan blogger memang gila duitan kah kah kah.. Jangan lu nak tukar apa pandangan gua sebab apa yang gua nampak itulah dia. Masing-masing kejar traffic sana sini untuk naikkan income dalam blog. Biarkan 0.25sen naik merangkak-rangkak tapi ada duit kan? Sebab sikit-sikit jadi bukitlah kalau jadi gunung pun apadahalkan ? itulah citer dia .. Lu cakap blogger ni takda life apa cer ? gua baru bagi 1 point, lu jangan gelabah dari mana datangnya duit-duit tuh. Relek lu google pun boleh apa.Tapi jangan google dulu , lu relek2 baca lagi kat bawah tu der.. hehe

2. Gua nak bilang kawan , Kawan kat sini macam-macam jenis kawan ada tinggal lu nak cari jer , Senang kawan dalam blog nie . Kalau orang tuh FEMES! kompem semua nak melekat dengan orang yang FEMES tuh sebab apa ? sebab nak traffic mudah la brader and sister. BACKLINK itulah orang nak bai! Kah kah kah..Selain daripada tuh jugak , korang mungkin ada jumpa kawan yang Datang dan pergi tanpa sebarang perkataan. Itu semua standard bab kata omputih "People's come and go" {betul ke Bi gua nie? , gua bukan omputih , gua omkuninglangsat jer..} SO sekarang lu nak citer yang blogger takda life untuk celah apa pulak tu ye? Sokey gua go next point!

3. Gua nak bilang Ilmu pulaklah , Apa lu nak habaq time orang citer pasal IT tapi lu hanya tau 1 bidang yang lu kerja or belajar jer? Apa cer doh..Dalam blog ni ada orang suka ilmu sebab bila sesuatu blog tuh ada tunjukkan macam-macam ilmu , so dari situ lu boleh belajar macam-macam dari blog ke blog dan praktikkan ilmu tu kat mana-mana. At least bila ada orang borak pasal benda-benda specifik. at least lu tau apa lu nak cakap nanti. Lu yang tercengang sebab cakap blogger ni takda life apa cer ?

4. Gua nak cakap tang Informasi , Blogger kebanyakkan paling suka bab-bab menatang sensasi yang tak pernah orang lain tau , tapi dia tau . Lebih hebat dari reporters BERNAMA kiranya. Ahha lu yang cakap blogger takda life tuh ada ? takdakan ? Duk meniarap macam haram tengok berita sana sini yang entah betul ke tidak. Kejap 10k kejap 20k orang. {opps gua tak cakap yang blogger nie semuanya betul. ada gua cakap ? kah kah kah.. }

Walaupun apa gua bagi tau kat atas ni kebanyakkanya macam nak kondem blogger or bekap blogger. Tapi lu faham²lah kan? Walau gua nak kondem sekalipun , at least blogger nie ada jugak kerja yang depa nak buat melainkan lu yang dok bebel jer tak perabeh..pe cer beb? #Sorrykalauterase

So sekarang 4 point gua dah bagi , mungkin gua boleh bagi kenapa lu cakap Blogger nie takda life kan ? sokey gua boleh baca point lu tuh , so sekarang lu nak gua bagi baper point untuk lu cakap blogger nie takda life ? 1 ? 2 ? or 3 ? sokey gua bagi 2 jak..

1. Mungkin blogger nie 24/7 duduk meniarap depan laptop dan blogwalking macam gampang hanya untuk cukupkan kuota untuk 1 hari Unique Views. Mungkin juga kan ?

2. Mungkin blogger nie terlalu desperate untuk mendapatkan income dengan Copy paste sana sini entry orang lain dengan harapan 'permainan SEO yang banggang' itu berjaya mendapatkan Viewers dari orang lain.

3. ehh terlebeh sudah.. uhuks..

Tu ja la kot. So kepada Mereka yang bukan blogger mungkin akan cakap blogger tuh takda life . Sokey gua terima pandangan lu tapi gua dah bagi beberapa point dimana Percentange untuk katakan blogger tuh takda life akan berkurang.

So point gua kat sini, lu buat apa pun pasti ada pro and cons dia la kan ? So pandai-pandai bawak diri dalam dunia yang lu ceburi sudah lah. Hehe oklah gua nak makan tapir tapai sat.

0 comments:

Copyright © 2011 Melz™ | Uhuks Melz | Personal B.l.o.g

Design By Melz | MelRomeo